Suudi Yaşamı: Gerçek Suudi Arabistan’dan

Hayatta kalan gurbetçi bir aile bir tanıtımla başlayalım. Ben Mart, İngiliz gurbetçi ve eşim Mirasol Filipinler’den. Çocuğumuz Rafael sadece beş yaşında. Ona ‘Brit-fil’ diyoruz. Genellikle Filipinler’deki Siargao Adası ve İngiltere’deki balıkçı kasabası Cromer’da evimiz arasında yaşıyoruz. Ancak, oldukça karlı bir öğretim sözleşmesi beni bir yıl önce Suudi Arabistan Krallığı’na getirdi. Ailem birkaç ay sonra takip etti.

Suudi Arabistan, aile dostu bir yer olarak dünya çapında en iyi güvenilirliğe sahip değil. Medyanın, kadınları saçlarını kaplamamaları için yolda takip eden dini polisi tasvir etmesi, ‘Chop Chop Meydanı’nda yuvarlanan bir kılıçla bir kılıçla sık sık infazları, ailelerini krallığa getirmeye teşvik ediyor. Bunu yapan Batılı gurbetçiler, Florida’ya Orta Doğu’dan çok daha fazla benzeyen korumalı bileşiklerin içinde yaşama eğilimindedir.

Kompleksin sakinleri, Şeriat Hukukunun katı Wahhabi mezhebi yorumundan bağışık değildir. İstediklerini giyebilirler, cinsiyetten bağımsız olarak seçtikleri kiminle konuşabilirler ve hatta arzu etselerse alkollü içecekleri demleyebilirler. Bu, ailemi getirdiğim Suudi Arabistan değil. Bunun yerine, Suudiler, Filipinler, Hintliler ve Pakistanlılar topluluğuyla çevrili bir ev bloğunda yaşıyoruz. Kısacası gerçek Suudi Arabistan’da yaşıyoruz ve çoğunlukla burada hayatımızdan gerçekten memnun oluyoruz.

Baher Tatil Ev Bileşiği, Al Khobar’da birlikte dinleniyor.

Suudi-kuwait sınır geçişinin sadece 10 km güneyinde doğu illerinde küçük bir şehirde yaşıyoruz. Uzun, güzel bir Corniche, beyaz kum plajı, küçük bir alışveriş merkezi ve çeşitli restoranlar ve perakende birimleri olan bir sahil şehridir. Bazı insanlar bunun uzak olduğunu düşünüyor, ancak gerçekte, günlük olarak ihtiyacınız olan her şeye sahiptir. Çok sayıda gurbetçi, sadece Cidde, Riyad ve Damamam’ın üç ana şehrini Suudi’de kalmak için kabul edilebilir yerler olarak görüyor. Bununla birlikte, çok sayıda batı bileşiği ve modern tesisleri olsa da, aynı zamanda oldukça pahalı ve kalabalıktır. Daha küçük bir şehirde yaşamanın, daha dostça, daha ucuz, daha sessiz ve daha basit olmak da dahil olmak üzere birçok avantajı vardır.

Etrafta dolaşmak için çok yürüyoruz, bu da kadınlar Suudi’de genellikle farkedilemez olduğu için biraz dikkat çekiyoruz. Bazı durumlarda Suudiler bize asansörler sunuyor, ancak ideal kış mevsimi güneşinde her gün birkaç kilometre yürümekten gerçekten memnun olduğumuz için kibarca düşüyoruz. Daha uzun mesafeler için, daha büyük şehirlere ve daha büyük şehirlere, Dammam’daki uluslararası havaalanına ve en iyi plajların yattığı şehrin uzak ucuna feribot için sözleşmeli bir anlaşmamız olan bir şoföre güveniyoruz. Ne karım ne de ben bir araba sürme yeteneğine sahip değil, ama yapmak istediğimiz hiçbir şeyi yapmamızı gerçekten engellemiyor.

İlk birkaç ay boyunca Basra Körfezi’ne bakan güzel bir evde yaşadık. Salondaki büyük körfez pencereleri boyunca çalışmadan önce her sabah güneşin doğuşunu izleyen bir zevkti. Bu kıyı evi, halka açık bir plaja ve çeşitli kafeler ve restoranlara kısa bir yürüyüş mesafesindeydi. Ne yazık ki, şirketim son zamanlarda bizi şehir merkezinin yakınında daha az arzu edilen, ancak çok daha güvenli bir eve taşıdı. Aynı derecede rahat, ancak muhteşem manzaralar olmadan. Halka açık plaj şimdi iki mil uzakta uzun bir yürüyüş mesafesindedir, ancak balık pazarı hemen köşede.

Doğu İllerinde Ev Penceremizden Gün Doğumu Görünümü, KSA.
Faaliyetler açısından, kıyı konumumuzdan en iyi şekilde yararlanıyoruz. Sahilde çok zaman geçiriyoruz. Plaj piknikleri çok rahat ve eğlenceli. Küçük dalgalar olduğunda çocuğum sörf yapıyor, daha büyük dalgalar olduğunda sörf yapıyorum. Suudi’de hiç kimse sörf yapmıyor, bu yüzden kendimize dalgalar var. Ayrıca, çocuğumun fuar alanı tarzı gezintilerinden hoşlandığı ve eşimin alışverişe gittiği küçük alışveriş merkezlerine gidiyoruz. Bazı durumlarda bir kahve evinde takılıyoruz. Özellikle taze balık servis eden denize bakan bir deniz ürünleri yerde çok yemek yiyoruz. Suudi yaşamak için pahalı bir yer değil, her şey sübvanse ediliyor, bu yüzden yemek, içmek, alışveriş yapmak ve eğlenmek her gün bütçe dostu.

Suudi Arabistan’daki tek gençlik sörfçüsü: 5 yaşındaki çocuğumuz Rafael.
Krallıktaki neredeyse tüm göçmenler sadece para için burada. Maaşlar vergisizdir ve tamamen ücretsiz konut, elektrik, su, sağlık sigortası ve işten ve işten ulaşım gibi ek faydalar tasarrufu kolaylaştırır. Filipinler’deki Siargao Adası’ndaki küçük konuk evimizi yenilemek için yeterli para tasarrufu yapmaya çalışıyoruz. Bir petrol ve gaz eğitim tesisinde İngilizce talimat veriyorum ve eşim oğlumuzu yemek yemek ve evde eğitim vermekle meşgul. Bir yıldan kısa bir süredir buradayız ve iki yıl daha kalmayı umuyoruz.

Suudi Arabistan, ailenizle birlikte olduğunuzda çok daha kabul edilebilir hale geliyor. Birdenbire yoldan geçmeye çalıştığınızda, bazı arabalar saygıyla yavaşlar ve geçmenizi bekler. Küçük mağazalarda çalışan erkekler çocuğunuza tamamen ücretsiz smoothi sunares veya tatlılar. Daha büyük restoranların sessiz aile bölümleri size yemek ve içmek için özel bir alan sunmaktadır. Plajda veya oyun alanlarında ve parklarda Suudi aileleriyle özgürce karışabilirsiniz. Kimse bir aileden şüphelenmez ve sonuç olarak her yerde hoş karşılanırsınız.

Güneş, cami baskın bir silüet olan KSA’nın üzerine batar.

Suudi’de yaşamanın en iyi yanı, çok sayıda insanın karmaşık bir ülke olarak gördüğü şeyden bir araya gelmemiz ve memnun olduğumuzdur. Para her şey olmasa da, her şeyi mümkün kılan bir maaş kazanmak hayatımızı iyileştirir. Eşim ve ben birlikte İngiltere’de çalıştığımızda, hareketsiz durmak için koşuyormuş gibi hissettim. Para tasarrufu oldukça zordu. Suudi’de gelirinizin yüzde doksanından tasarruf etmek mümkündür. Yeniden modelleme planlarının yanı sıra, tasarruflarımızın bir kısmını gelecek yıl Orta Doğu ve Avrupa’daki birkaç ülkede seyahat etmek için kullanmayı planlıyoruz. Buradaki hayatımla ilgili en kötü şey, motivasyona sahip olmayan öğrencilere öğretmektir. Kolay bir iş değil, ama zorluklara rağmen bu kadar iyi ücretli bir çalışma yaptığım için şanslı hissediyorum.

Corniche Seafood Restaurant – Taze balık, humus, ekmek ve tavuk yemek için tercih ettiğimiz yer.
Vereceğimiz en önemli rehberlik, önyargıları önlemek, çok dışarı çıkmak ve yeni kültürü kucaklamaktır. Suudi Arabistan çok aile dostu bir yer ve aileler aralarında yaşamaya geldiğinde gerçekten seviyorlar. Mümkün olduğunca dışarı çıkmaya çalışın, hava yılın en az yedi ayı için inanılmaz.

Eşim Krallık’ta Arap tarzı makyajı ve kıyafetleri kucaklıyor.
Kadınlar için, Abaya ve başörtüsünü kızdırmak yerine Arap modasını kucaklamak daha iyidir. Eşim Hijabi modasını seviyor ve yerel tarzla iyi karışıyor.

Yazar hakkında:

Mart Howell, İngiltere’de bir Kraliyet Hava Kuvvetleri ailesinde doğdu ve doğumdan beri dört yıldan fazla bir süredir tek bir yerde yaşamamıştı. Sörf sevgisi, Asya, Amerika, Afrika ve Orta Doğu’daki otuz beş ülkeye yirmi yıllık seyahatlere ilham verdi. Halen Suudi Arabistan’da ailesiyle birlikte, İngilizce öğretiyor ve daha da küresel maceraları finanse etmek için para biriktiriyor. Suudi hayatı hakkında bloglar burada Suudi-Season.blogspot.co.uk

Pinterest’te misin? Bunları sabitleyin!